3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

عباس غزالی : آرزو دارم نقش یکی از رزمندگان بزرگ جنگ را بازی کنم

آرزو دارم نقش یکی از رزمندگان بزرگ جنگ را بازی کنم

عباس غزالی: وصیت نامه های شهدا به نوعی قصه است؛ اما متاسفانه کسی سراغ این وصیت نامه ها و قصه هایی که در درون آنهاست نمی رود. امیدوارم روزی من به عنوان یک بازیگر جوان بتوانم نقش یکی از رزمندگان جنگ را بازی کنم.

آرزو دارم نقش یکی از رزمندگان بزرگ جنگ را بازی کنم
عباس غزالی:  وصیت نامه های شهدا به نوعی قصه است؛ اما متاسفانه کسی سراغ این وصیت نامه ها و قصه هایی که در درون آنهاست نمی رود. امیدوارم روزی من به عنوان یک بازیگر جوان بتوانم نقش یکی از رزمندگان جنگ را بازی کنم.
عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون روز جمعه 27 دی ماه ،مهمان برنامه "خانه ام همین جاست"رادیو جوان بودگفت: روزگاری بر سر دو راهی بین فوتبال و بازیگری قرار گرفته بود گفت: من به شدت اهل فوتبال هستم و هر فرصتی که برایم پیش بیاید فوتبال بازی می کنم. به نظر من لازمه جسم هر انسانی است که به سلامتی خودش برسد؛ حالا که بازیگر هستیم باید بیشتر مواظب بدن خودمان باشیم و سلامت جسم یکی از خصوصیات اصلی فن بازیگری است. من همچنان هم فوتبال بازی می کنم و در پست مهاجم هم هستم کلاً به گل زدن علاقه دارم. غزالی با بیان اینکه ترجیح می دهد بازیهای فوتبال مثل شهرآورد را از خانه ببینید اضافه کرد: متاسفانه جوی که الان در استادیوم ها هست ، شاید باعث شود وقتی به استادیوم می روم آن تمرکز لازم را برای دیدن بازی نداشته باشم. آنطور که در خانه تماشای فوتبال برایم راحت تر است در استادیوم اینگونه نیست. ترجیح می دهم ضمن احترام به همه کسانی که به استادیوم می روند من در خانه و در فضایی ساکت تر ، بازی شهرآورد را با گزارش مزدک میرزایی ببینم و بشنوم. تا 10 ماه پیش که پدرم زنده بود فوتبال ها را با پدرم می دیدم ولی امروز اغلب فوتبال ها را با برادرم یونس می بینم. غزالی در خصوص فعالیتش در روزهای جمعه نیز گفت: اگر من مشغول بازی در فیلمی باشم که حتی جمعه ها هم سر کار هستم. اما اگر کاری نداشته باشم قطعاً جمعه ها در خانه و در کنار مادر و برادر و خانواده خود سعی می کنم روز خوشی را سپری کنم. از وقتی که در 12 اسفند پارسال پدرم را از دست دادم و این واقعه برایم به شدت غیرمنتظره بود ، سعی کردم وقت بیشتری را با خانواده بگذرانم.
وی در خصوص انتخاب نقش هایش در فیلم ها و سریال هایی که بازی می کند گفت: مسئله مهمی که به نظر من یک اصل بازیگری در تمام دنیاست آن است که یک بازیگر نقشی را که بازی می کند تاثیرگذار باشد و به قول معروف جای کار داشته باشد. حالا می خواهد این یک سکانس باشد ، یا کل فیلم. اما حقیقت آن است که در این دوره زمانه مسئله ای که تمام فیلم و سریال های ما را تحت شعاع خود قرار داده کمبود سوژه و قصه نویسی خوب و جذاب است. حداقل فیلمنامه هایی که در این مدت اخیر به من پیشنهاد داده می شود زیاد چنگی به دل نمی زند. من نمی دانم دلیلش چیست. اگر قرار باشد که فیلمنامه ها اینگونه باشد و من انتخابم بین بد و بدتر باشد دیگر ترجیح می دهم حداقل نقش اصلی فیلم ها و سریال ها را داشته باشم. وقتی که در قصه پردازی یک فیلمنامه ای تمام نقش ها آنچنان خوب پایه گذاری نشده اند و همه چیز این قصه سست است ، پس چه بهتر که در بین تمام این نقش های سست لااقل من نقش اصلی آن را بازی کنم که دلم کمتر بسوزد. در شرایط کنونی مجبورم اینگونه بازی کنم و به چیزی جز نقش اصلی فکر نکنم اما اگر فیلمنامه ای به دستم برسد که همه چیزش قرص و محکم و زیبا باشد ، مطمئن باشید حتی حاضرم فقط یک سکانس در آن بازی کنم. غزالی در خصوص اینکه آیا نقش اصلی زندگی خودش هم هست گفت: اگر اعتقاد داشته باشیم که در زندگی کارگردان فقط و فقط خدای قادر و متعال است آنوقت بلاشک نقش اول این زندگی به  خوبی هدایت می شود. من همیشه سعی می کنم گوش به فرمان این کارگردان بزرگ زندگیم یعنی خداوند باشم. او خیلی خوب از من بازی می گیرد. به شدت هم دوستش دارم و فکر می کنم چون خدا را دوست دارم ، خدا نیز این همه موفقیت برایم در پرونده زندگیم رقم زده است. 
در ادامه برنامه ، از "وضعیت سفید" که آخرین سریالی بود که از عباس غزالی پخش شد صحبت شد. وی با بیان اینکه چون همه کسانی که در این سریال بودند با عشق و انرژی تمام کار خودشان را انجام داده اند این سریال اینقدر به دل همه نشسته است گفت: به نظرم سریال "وضعیت سفید" حال و هوای بسیار خوبی هم داشت. حال و هوایی که این سریال داشت بسیار کم به آن پرداخته بودند و از طرفی مردم بسیار از آن خاطره دارند. به هر حال "وضعیت سفید" پر بود از چیزهای خاطره انگیز.
غزالی از خاطراتی که از سالهای جنگ داشت گفت: من از آن سالها به اندازه چند صحنه یا به قول ما سینمایی ها چند فریم خاطره در ذهنم ثبت و ضبط شده است. ابتدا آن پنجره هایی که بر روی آن نوارهای ضربدری زده اند یادم می آید و بعد آن آژیرهای خطر و تاریکی یادم می آید که خانواده ها فرزندان کوچک خود را بر می داشتند و به پناهگاه ها می رفتند. خاطرم هست که هر وقت آژیر قرمز به صدا در می آمد برادر بزرگترم من را بغل می کرد و به پناهگاهی می برد که تمام افراد و همسایه ها در یک محل دور هم آنجا جمع می شدیم و یک نفر بود که به عنوان راهنما چراغ قوه ای می انداخت و در یک راه پله طولانی و بسیار تاریک ، ما را راهنمایی می کرد که به آن پناهگاه برسیم. دیگر چیزی که یادم هست آن بمب و موشک های پرنوری بود که از آسمان بالای سرمان رد می شد. وی ادامه داد: مدتی است که دغدغه من بازی کردن در یک فیلم جنگی است که در آن بتوانم نقش یکی از بزرگان جنگ مان را بازی کنم. حدود 2 سال پیش بود که من در جشنواره فیلم فجر ، فیلم روزهای زندگی آقای پرویز شیخ طادی را دیدم و این فیلم به شدت روی من تاثیر گذاشت. به هر حال همه ما می دانیم آنهایی که در هشت سال دفاع مقدس به جبهه ها رفتند، چه رشادت ها و دلیری ها و ایثارهایی کردند تا حتی یک وجب از این خاک به دست بیگانه نیفتد. اما وقتی این ها را در صحنه سینما ببینید ، به شدت روی مخاطب تاثیر می گذارد و حتی من خودم به عنوان مخاطب وقتی این فیلم های جنگی را می بینم بغضم می ترکد. به نظر من چقدر آدم باید  بزرگ باشد که بتواند چنین رشادت هایی را در جنگ کرده باشد. حالا فیلمی مثل روزهای زندگی آقای پرویز شیخ طادی بازسازی ای از آن روزهای جنگ بود؛ دیگر خودتان ببینید که در واقعیت جنگ این دلیری ها چه وسعتی را داشته است. من از 2 سال پیش همیشه آرزوی بازی در یک فیلم جنگی بزرگ و بازی کردن در نقش یک رزمنده بزرگ جنگ را داشتم. به نظر من حیطه فیلم های دفاع مقدس هم جزو کارهای ارزشی ما محسوب می شود. بزرگترین سئوال من این است که چرا می گویند تاریخ مصرف سینمای دفاع مقدس دیگر گذشته است؟ این سئوال از اساس اشتباه است. از طرف دیگر اینکه می گویند دیگر قصه جدیدی در سینمای دفاع مقدس وجود ندارد و همه چیز تکراری شده است هم حرفی اشتباه است. هنوز که هنوز است دارند شهدا را تشییع می کنند؛ پس به نظر من هنوز به اندازه تک تک این شهدا برای دفاع مقدس قصه وجود دارد. چند وقت پیش داشتم کتاب وصیت نامه های شهدا را می خواندم. دیدم حتی وصیت نامه هایشان هم به نوعی قصه است؛ اما متاسفانه کسی سراغ این وصیت نامه ها و قصه هایی که در درون آنهاست نمی رود. امیدوارم روزی من به عنوان یک بازیگر جوان بتوانم نقش یکی از رزمندگان جنگ را بازی کنم.
غزالی از کارهایی که در حوزه دفاع مقدس انجام داده است گفت: من قبل از سریال وضعیت سفید، در تله فیلمی به کارگردانی آقای محمدمهدی عسگرپور به نام نسیم شمال،بادجنوب بازی کردم که در آن نقشم تا حدودی شبیه به شهید حسین فهمیده بود. در یک سریال اپیزودیک دیگری که کاری بود از مهرزاد غفارزاده هم بازی کردم که آن هم ماهیتی برای جنگ و دفاع مقدس داشت. 
وی در پایان یک جمله یادگاری هم برای برنامه گفت: با بال شکسته پرواز کردن هنر است؛ این را همه پرندگان می دانند.
برنامه "خانه ام همین جاست" کاری از گروه جوان و اندیشه رادیو جوان است که روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت 14 تا 15 از این شبکه رادیویی پخش می شود.