3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

معرفی برنامه های رمضان


پوشش نشست خبری مدیر شبکه جوان توسط خبرگزاری مهر

معرفی برنامه‌های رمضانی رادیو جوان/ "جوانه" بین‌المللی می‌شود

در مراسم معرفی ویژه‌برنامه‌های رمضانی رادیو جوان که در قالبی متفاوت از نشست خبری معمول برگزار شد مدیر رادیو جوان از بین المللی شدن جشنواره "جوانه" و برگزاری اختتامیه آن در 26 دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معرفی ویژه‌برنامه های ماه رمضان شبکه رادیویی جوان و آغاز به کار سومین جشنواره "جوانه" ظهر امروز سه شنبه 18 تیر با حضور بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو جوان، برنامه‌سازان، مخاطبان این برنامه، اهالی رسانه با اجرای حسن اسماعیل پور برگزار شد.

پیش از حضور خبرنگاران در ساختمان شهدای رادیو به نظر می رسید این مراسم صرفا یک نشست خبری باشد اما برگزارکنندگان این برنامه خلاقیت‌ها و ابتکار عمل هایی داشته و برای معرفی برنامه های ماه رمضان خارج از شیوه های معمول کنفرانس های مطبوعاتی عمل کردند. به این ترتیب در حالی که تنی چند از اعضای باشگاه رادیویی جوان نیز در میان جمع حضور داشتند اسماعیل‌پور به معرفی طرح هایی پرداخت که به عنوان ویژه برنامه های سحر ماه رمضان ارائه شده بودند.

از بین دو طرح "خدا اجازه" به سردبیری مجتبی حسنی و "کسی خواب نمونه" به سردبیری مجتبی امیری، قرار بود یک برنامه انتخاب شود که با دعوت اسماعیل‌پور از سید مهدی رسولی از نویسندگان رادیو جوان وی که از سال 84 برای گروه اندیشه‌ای شبکه می‌نویسد برنامه منتخب را اعلام کرد. طبق نظر تیم کارشناسی، "خدا اجازه" به تهیه‌کنندگی عباس پیری برای سحرگاه رادیو جوان تولید می شود. رویکرد این برنامه 130 دقیقه‌ای بررسی 31 اسم از اسماءالحسنی الهی است که در دو بعد اندیشه‌ای و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

"خدا اجازه" با صدای رضا صادقی

حسنی سردبیر این برنامه نیز در سخنان کوتاهی درباره این برنامه توضیح داد: "خدا اجازه" را محیء‌الدین تقی پور اجرا می کند و ما 17 آیتم متنوع در آن داریم. بازیگرانی چون نفیسه روشن و کورش سلیمانی در آیتم هایی از برنامه حضور دارند و همچنین تیتراژ آغازی ما را هادی فرج الهی خوانده است همچنین برای تیتراژ پایانی ترانه ای از رضا صادقی در نظر گرفته شده است.

در پایان این بخش قسمتی از تیتراژ پایانی "خدا اجازه" با این مضمون "خدا اجازه من دلم بسته به زنجیر غمت / نگا نکن به جرم من، نگا بکن به کرمت" پخش شد.

در ادامه اسماعیل‌پور به معرفی طرح‌های ارائه شده به عنوان ویژه‌برنامه های کوتاه ماه رمضان پرداخت که از بین آنها "وقتی باران می‌بارد" به سردبیری آزاده دستجانی "خدا دوست دارد" به سردبیری معصومه ملالو و "بار دیگر نگاه" به سردبیری فرزانه عرفانی تبار سه طرح برگزیده ای بودند که روی آنتن رادیو جوان خواهد رفت. معرفی برنامه های ظهرگاهی بخش بعدی مراسم بود. "آبی فیروزه‌ای" به سردبیری عطیه عسگری، تهیه‌کنندگی سیروس رجبی و گویندگی هستی‌دخت توکل برنامه‌ای معرفی شد که در لحظه اذان ظهر از رادیو جوان روی آنتن می رود.

اسماعیل پور در این‌باره اظهار کرد: گروه اندیشه رادیو جوان همواره کارهایشان را گروهی انجام می‌دهند و هیچ وقت ندیده ام که فردی جلو بروند.

پس از این برنامه، "شب‌های قدر" معرفی شد که فاطمه قنبری و عطیه عسگری آن را سردبیری می کنند. برنامه ویژه افطار با نام "فرشته ها سلام" اثری بود که طبق گفته مجری برنامه از میان هشت طرح ویژه افطار انتخاب شده و از ساعت 19:30 تا 21 از رادیو جوان پخش می شود. سردبیر این برنامه زهره الرحیم و کیاناز کاوه، تهیه کنندگان سیروس رجبی و علیرضا محمدنیا و گویندگان حسن اسماعیل پور و پیمان طالبی معرفی شدند.

معرفی ویژه برنامه های عید فطر رادیو جوان در ادامه این مراسم انجام شد که هفت طرح برای این موضوع ارائه شده بود که از آن میان قرار است 5 برنامه در روز عید بر روی آنتن بروند.

"کارنامه صادر شد" به سردبیر مجتبی حسنی، "قبول باشه" به سردبیر حامد مرادیان، "عید است عاشقان" به سردبیری حسن سنوبری، "چی بگم" کاری از شکوفه موسوی و "عیدتون مبارک" از فاطمه قنبری پنج برنامه ای است که روز عید فطر روی آنتن می رود.

برنامه‌های رمضان 92 رادیو جوان از سال 91 کلید خورد

در ادامه مراسم که با پخش میان برنامه هایی همراه بود، احمدپور مدیر رادیو جوان اعلام کرد برنامه‌های رمضان این شبکه از اسفند سال 91 با انتشار فراخوان طرح‌ها آغاز شد و پس از آن در جلسات متعددی حرف های بسیاری که به دفتر طرح و برنامه شبکه رسیده بود مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: برنامه ظهرگاهی ما همگام با رادیو قرآن که سوره حجرات را برای شنوندگان خود پخش می کند، با موضوع همین سوره روی آنتن می رود و امیدوارم کار خوبی از آب درآید. شب‌های قدر نیز قرار است توسط گروه های مختلفی ویژه برنامه تهیه شود. همین طور در روز عید فطر برنامه هایی که معرفی شد به ترتیب از گروه های جامعه، فرهنگ و تفریحات از ساعت 9 صبح تا 22 شب روی آنتن می رود.

احمدپور یادآور شد: ما هر روز 5 یا 6 صبح پخش قرآن با صدای محمد جبریل را خواهیم داشت و در روز قدس نیز از 9 صبح برنامه داریم. همینطور 5 تا 9 مرداد به مدت 5 شب از ساعت 21 تا 22 سخنرانی خواهیم داشت.

مدیر رادیو جوان حضور مجموعه های متفاوتی از همکاران این شبکه به عنوان متولیان برنامه های ماه رمضان را تفاوت این آثار با سال های گذشته معرفی کرد و در این باره توضیح داد: بخشی از همکاران در باشگاه بودند و برخی جزو افراد با تجربه شبکه ما هستند. امیدوارم با توانی که این افراد برای برنامه ها می‌گذارند به نتیجه مطلوب دست یابیم.

در این لحظه صداهایی از دکور پشت سر احمد پور در استودیو شماره 1 شنیده شد و او به شوخی گفت: گمانم برخی قصد دارند سوء قصد کنند.

امتحان شانس خوانندگی در رادیو جوان

پس از این نماهنگی برای حاضران پخش شد که چند تن از گویندگان رادیو جوان شانس‌شان را برای خوانندگی امتحان کرده بودند که کار متفاوتی از آب درآمده بود.

در ادامه نوبت به کلید خوردن سومین دور از جشنواره جوانه رسید که با حضور 5 تن از برگزیدگان دوره اول که اکنون جزو همکاران رادیو جوان هستند، صورت گرفت. احمدپور نیز در این خصوص گفت: اگر حمایت های دکتر صوفی نبود این جشنواره نمی توانست سومین دور خود را سپری کند. این بار بخش بین الملل نیز فعال می شود. این جشنواره مخاطبان و شنوندگانی دارد که با برنامه‌سازی برای آن توانمندی‌های خود را در حوزه رادیو اعلام می کنند.

وی افزود: زمانی که ایده برگزاری این جشنواره را دادیم فکر نمی کردیم تا این حد مورد استقبال قرار گیرد چنانچه در دور اول بیش از 9 هزار اثر در حوزه های مختلف و در دوره دوم 11276 اثر به دست ما رسید. امسال سعی کردیم جشنواره را با توجه به آشنایی مخاطبان با رادیو جوان حوزه هایی را که دوستان می توانند در آن شرکت کنند، محدود کنیم تا جشنواره ای که اساسا برای آماتورها برگزار می شود حرفه‌ای‌تر شود.

احمدپور یادآور شد: ما سال اول 61 برگزیده سال دوم 45 نفر و امسال 36 برگزیده خواهیم داشت.

وی همچنین از بخش های مختلف صدا و سیما که برای معرفی این جشنواره اقدام کرده اند تشکر و موضوع اصلی این دوره را "جوان و ایران آینده" و "جوان و محیط زیست" معرفی کرد.

به گفته احمدپور، این جشنواره بخش ویژه ای دارد که حرفه ای های رادیو نیز می توانند در آن شرکت کنند و "جوان و معنویت" با رویکرد نماز موضوع آن است.

وی تاکید کرد: جشنواره دو بخش شنیداری با حوزه های برنامه سازی، آنونس، قطعه موسیقی و بخش غیرشنیداری شامل داستانک، شعر، ایده برنامه، وبلاگ و متن رادیو رادیویی دارد. در بخش بین الملل نیز تنها آثار صوتی پذیرفته می شود.

مدیر رادیو جوان آغاز تبلیغات این جشنواره را از آغاز تیر تا امروز که کلید زدن رسمی آن است معرفی کرد و گفت: از یک شهریور تا یک آبان فرصت ارسال آثار است. 26 دی ماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می شود. جایزه ویژه این دوره نیز مثل دوره های قبل پذیرفتن 5 نفر از برگزیدگان به عنوان همکاران رادیو جوان است که صرفا تهرانی ها نیستند و تا کنون نیز از شهرستان های مختلف حضور داشتند.