3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

شورای سیاست گذاری به دنبال تمدید زمان دریافت آثار



شورای سیاست گذاری جشنواره جوانه روز دوشنبه برای تمدید زمان دریافت آثار تصمیم گیری می کند.
به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره بین المللی جوانه با توجه به درخواست های بیشمار مخاطبان شبکه جوان که علاقمند به شرکت در جشنواره هستند شورای سیاست گذاری جشنواره تصمیم به بررسی این درخواست ها گرفت و به گفته دبیر  اجرایی این جشنواره جلسه ای فوق العاده جهت بررسی امکان تمدید زمان دریافت آثار برگزار خواهد شد. حمید رضا افتخاری دراین خصوص گفت : زمان دریافت آثار در بخش بین الملل تا 10 آبان است اما زمان دریافت آثار سایر بخش ها اول آبان به پایان می رسد با اینحال با توجه به درخواست های زیادی که به دبیرخانه رسیده است مبنی بر تمید زمان دریافت آثار مقرر شد روز دوشنبه جلسه فوق العاده ای در این خصوص تشکیل شود.
وی در ادامه به استقبال زیاد از جشنواره سوم اشاره کرد و گفت : در فاصله 4 روز تا پایان دریافت آثار تقریبا به اندازه سال گذشته اثر دریافت کرده ایم و این در حالی است که معمولا روز های آخر دریافت آثار تعداد اثر بیشتری به دستمان می رسد.
افتخاری درباره بخش بین الملل هم افزود: نتیجه از آنچه فکر می کردیم متفاوت تر است 

فرزاد حسنی دربرنامه روزهای دوست داشتنی


روزهای دوست داشتنی کاری ازگروه جوان واندیشه شبکه جوان است که روزهای جمعه ۱۷ تا۱۸:۳۰ به روی آنتن شبکه جوان می رود.

به گزارش روابط عمومی رادیو جوان، برنامه روزهای دوست داشتنی با اجرای فرزاد حسنی به مدت ۹۰ دقیقه پخش می شود .دراین برنامه هرهفته یک میهمان حضور دارد که با مجری برنامه به اجرای مشترک برنامه می پردازد .ازبخش های دیگربرنامه حضورجمعی از مخاطبان برنامه دراستودیو رادیو جوان است که این هفته درمورد موضوع "با ارزش ترین سرمایه زندگی من" به بحث وگفت وگو می کنند. 
عوامل برنامه : 
مجری : فرزاد حسنی 
تهیه کننده : شهاب نادری 
مشاور محتوایی : مرسده بابایی

رادیو جوان بین المللی




1392/07/07
گفتگو با دبیر بخش بین الملل سومین جشنواره بین المللی جوانه
آقای غلامرضا بحیرایی مدیر گروه دانش رادیو جوان 
آقای بحیرایی چه خبر از حال و هوای بخش بین الملل جشنواره جوانه؟
-کار فراخوان در بخش بیبن الملل از اول شهریور ماه آغاز شده است و برای اطلاع رسانی در این بخش از قابلیت شبکه های برون مرزی شبکه های سیما استفاده کرده ایم.در بخش صدا با پخش تیزرهای صوتی از رادیو های داخلی با زبان های انگلیسی، فرانسه هندی، اردو، عربی و کردی بهره برده ایم. در بخش سیما نیز با همکاری شبکه سحر کردی، سحر اردو، العالم عربی و پرس تی وی انگلیسی سعی در اطلاع رسانی به مخاطبان در سطح بین الملل نموده ایم، همچنین تیزر های تصویری با امکان زیر نویس برای این شبکه ها ارسال شده است و برای شبکه های عربی زبان تیزر به زبان عربی تهیه شده است.ضمن اینکه جهت پوشش هرچه بهتر فضای اطلاع رسانی در سطح بین الملل برای تمام ایستگاه های رادیویی که در سراسر دنیا فعال هستند و آدرس ایمیل آنها موجود بوده است فراخوان سومین جشنواره بین المللی جوانه ارسال شده است.
و برای ایرانیان علاقمندی که خارج از ایران علاقمند به شرکت در جشنواره هستند چه تدابیر اندیشیده شده و شیوه اطلاع رسانی در این زمینه چگونه بوده است؟
از طریق شبکه جهانی جام جم به طور گسترده دعوت از ایرانیان سراسر دنیا را در دستور کار قرار داده ایم و پیرو همین برنامه ریزی دوشنبه 18 شهریور ماه برنامه اینجا ایران است  در شبکه جهانی جام جم1 میزبان مدیریت شبکه رادیویی جوان آقای مهندس احمدپور بود و به طور مستقیم از تمام ایرانیان مقیم خارج از کشور برای شرکت در این جشنواره و ارائه آثار دعوت به عمل آمد. ضمن آنکه سایت هفت زبانه ی جشنواره جوانه هم به همت همکاران بنده در سایر بخش های مربوط به جشنواره جوانه راه اندارزی شده است و آماده ارائه ی اطلاعات و دریافت آثار عزیزان در این بخش میباشد. 
rjfestival.com
تاریخ دریافت آثار در بخش بین الملل از چه زمانی آغاز و تا چه زمانی ادامه دارد؟
از ابتدای مهر ماه کار دریافت آثار در بخش بین الملل شروع شده است  و امید واریم تا پایان مهلت تعیین شده یعنی 10 آبان 92 مطابق با انتهای ماه اکتبر میلادی آثار با کیفیتی به دستمان برسد. علاوه بر تعداد آثار دریافتی مسئله ی مهم برای ما کیفیت آثار و تنوع کشور های شرکت کننده در جشنواره می باشد. که با توجه به اولین سال برگزاری این جشنواره در بخش بین الملل برای برنامه ریزی  و هرچه بهتر برگزار شدن آن در آینده به ما کمک خواهد کرد.
بخش بین الملل شامل چه قسمت هایی جهت شرکت در مسابقه می باشد؟
برای این بخش موضوع جوان و محیط زیست در نظر گرفته شده است ، علت آن هم بین المللی و فراگیر بودن این موضوع در سطح بین الملل می باشد.
با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید

از فردا آغاز خواهد شد


1392/07/07
شروع فعالیت  گسترده تبلیغاتی برای سومین جشنواره بین المللی جوانه در سراسر ایران با کمک و همکاری دوستداران و مخاطبین شبکه رادیویی جوان ازفردا آغاز خواهد شد.
همزمان با آماده شدن بروشور و پوسترهای تبلیغاتی جشنواره و شناسایی مخاطبین فعال و همراه شبکه رادیویی جوان، کار ارسال بروشورها و پوسترها به این علاقمندان در سراسر ایران از فردا دوشنبه 8/7/92 آغاز و همزمان درآموزشگاه های هنری سراسر کشور توزیع خواهد شد
شما هم در هر کجای ایران که هستید یکی از مبلغین ما باشید 
منتظر دریافت آثار شما هستیم

تولد همراه قدیمی....


تولد محمد بحری  (همراه سابق رادیو جوان) رو با یک روز تاخیر بهش تبریک


میگم


معرفی شبکه جوان به عنوان موفق ترین شبکه رادیویی کشور


شبکه جوان باکسب بیشترین امتیاز ازکارگروه های ستادانتخاب شبکه برتر به عنوان موفق ترین شبکه رادیویی کشور معرفی شد.

تبریییییییییییییییییییییییییک میگم!



به گزارش روابط عمومی رادیو جوان، در همایش تقدیر از موفق ترین شبکه های رادیویی که روز یکشنبه 31 شهریورماه باحضور مدیران وبرنامه سازان حوزه رادیودراستودیوشماره یک ساختمان شهدای رادیوبرگزارشد شبکه رادیویی جوان باکسب بیشترین امتیاز ازکارگروه های ستادانتخاب شبکه برتر به عنوان موفق ترین شبکه رادیویی کشور معرفی شد. 

درابتدای این همایش دکتر محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ضمن تبین ویژگی های تراز رسانه ای به نقش مدیران وکارکنان حوزه رادیودررسیدن به تراز رسانه ای پرداخت. درادامه مراسم باقرائت بیانیه هیت داوران درانتخاب برنامه های برگزیده شبکه های رادیویی درماه مبارک رمضان از برنامه سازان برگزیده با اهدائ لوح تقدیر ووجه نقد تقدیربعمل آمد. که دراین بخش همکاران شبکه جوان آقایان عباس پیری،محی الدین تقی پور،مهدی رستمی وخانمها زهرایساقی،عطیه عسگری موردتقدیر قرارگرفتند. 
درپایان همایش باحضور دکتر محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ودکتر جعفری مشاوررئیس سازمان ورئیس مرکز بسیج صداوسیما از موفق ترین شبکه های رادیویی تقدیر شد که شبکه جوان گوی سبقت رااز تمام شبکه های رادیویی کشورربود وباکسب بیشترین امتیاز ازکارگروههای ستادانتخاب شبکه برتر بعنوان موفق ترین شبکه رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران معرفی شد که تندیس ولوح تقدیر شبکه برتر به بهنام احمدپورمبارکه مدیرشبکه جوان اهداء شد وشبکه های رادیویی ایران ومعارف در رتبه های بعدی قرارگرفتند. 

احمد پور:می توانیم از مخاطب در فرآیند برنامه سازی استفاده کنیم.




ایده ی جشنواره ی جوانه از کجا آمد؟

یکی از تجربیات خوبم در مرکز کرج ،ارتباط نزدیک با مخاطب رادیو بود.این اتفاق در این مرکز با توجه به محلی بودن این رادیو به راحتی صورت گرفت و ما توانستیم با مخاطب ارتباط صمیمی برقرار کنیم؛شاید به این دلیل که ما خیلی ساده و بدون تعارف با مخاطب صحبت می کردیم.بعدا احساس کردیم که می توانیم از مخاطب در فرآیند برنامه سازی استفاده کنیم؛چندین برنامه با همین ایده ضبط کردیم که برای جشنواره ی بین المللی ارسال شد و مورد توجه قرار گرفت.

وقتی به رادیو جوان آمدم،احساس کردم می توان این ایده را پی گیری کرد؛به فرم های مختلفی فکر کردیم.جرقه ی اصلی از همین جا زده شد.

فکر نمی کنید این طور رادیو به سمت آماتور شدن می رود؟

تجربه نشان داد که اینطور نیست.ما سهم مشخصی برای پخش برنامه هایی که مخاطبان برای رادیو می سازند، قائل هستیم.این سهم از کل کنداکتور شبکه یک ساعت است و از بقیه ی این برنامه ها در فضای مجازی(رادیوهای اینترنتی) استفاده می کنیم.

ولی در کنار این قضیه شناخت افراد مستعد،آشنا شدن با روحیات و خواسته های مخاطبان و عمیق کردن شناخت مخاطب نسبت به رادیو، از دلایل مهمی بودند که ما را به سمت جشنواره ی رادیویی جوانه هدایت کرد؛بعد از استقبال خوبی به عمل آمد.به این نتیجه رسیدیم که بعضی از مخاطبان ظرفیت حرفه ای شدن دارند.چرا که بعضی از آن ها برنامه های خاصی را تولید کرده بودند.

علاوه بر این ،این نوع برنامه سازی باعث شد که رادیو از حالت رسانه ی مونولوگ به سمت دیالوگ برود.دغدغه های رسانه به دغدغه های مخاطب نزدیک شد؛دغدغه های در حوزه ی محیط زیست ،فضای سبز و....که شاید خیلی از برنامه های کنونی شبکه جوان برخاسته از این موضوع باشد.

برای راه اندازی جشنواره با چه سختی هایی روبرو شدید؟

سختی ها بیشتر در نو و بدیع بودن کار بود..نمی دانستیم این کار چقدر مورد استقبال قرار می گیرد.ساز و کارهایی که برای ما مشخص نبود.کم کم ضوابط و قراردادهایی مشخص شد.

 

آیا شرکت کنندگان با شرکت در این جشنواره ؛می توانند برای حرفه ای شدن برنامه ریزی کنند؟

صادقانه بگویم!فکر می کنم با این ایده وارد جشنواره شدن،ایده ی غلطی است.در جشنواره ی دوم جوانه بیش از یازده هزار اثر به دست ما رسید .کسانی که رتبه های برتر را کسب می کنند.مثل بیشتر جشنواره ها،زیاد نیستند.

روال ورود افراد به عرصه ی حرفه ای چیست؟

 پس از ارزیابی ،مصاحبه ای صورت می گیرد.برگزیدگان این مصاحبه پس از گذراندن دوره های تخصصی  در باشگاه رادیویی جوان،در نهایت ده یا پانزده نفرند.که در نهایت با توجه به مجوزی که سازمان به ما داده است.ممکن است پنج نفر از فیلتر ما بگذرند و وارد فضای حرفه ای برنامه سازی شوند.

چه فرقی بین افرادی که درآزمون های آزاد باشگاه رادیویی جوان شرکت می کنند و برگزیدگان جشنواره ی جوانه وجود دارد؟

افراد آزاد پس از فراخوان های باشگاه ،در آزمون های کتبی و شفاهی ما شرکت می کنند و پس از قبولی در دوره های باشگاه شرکت داده خواهند شد.اما برگزیدگان جوانه می توانند بدون آزمون کتبی وارد مرحله ی مصاحبه شوند.

از کی جوانه بین المللی شد؟و آیا موارد مشابهی برای این جشنواره ها وجود دارد؟از امسال.با توجه به اطلاعاتی که من دارم.جشنواره ای برای مخاطبان رادیو وجود ندارد.

این جشنواره از آن جشنواره هایی است که با تغییر مدیریتی دستخوش تغییر خواهد شد؟

جشنواره جوانه  در حال حاضر در معاونت صدا و سازمان جایگاه خودش را پیدا کرده و حتی برای آن سرفصل بودجه ای خاصی تعریف شده است.امیدوارم با توجه به ظرفیتی که برای رادیو و سازمان ایجاد کرده است. با تغییر مدیریت دستخوش تغییر نشود.

هدیه جشنواره ی جوانه چیست؟هدایا ی نقدی در سایت جشنواره اعلام شده است .به غیر از این هدایای غیر نقدی نیز به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

هدیه ی جشنواره ی بین المللی؟ارز خارجی

وحرف آخر؟

خوبی "جوانه" این است که  در اتاق مدیران شکل نگرفته است؛برنامه سازان رادیو و حتی شنونده ها هم فعالیت های خوبی دارند و اتفاقا بیشتر تبلیغاتش را آن ها انجام دادند.من به سهم خودم از همه ی آن ها تشکر می کنم.

داستان ابداع کرم های روباتیکی که تومورهای مغزرا می بلعند


دربرنامه پلاسما دوشنبه یکم مهر ماه درمورد داستان ابداع کرم های روباتیکی که تومورهای مغزرا می بلعند ، گفت وگو می شود.

به گزارش روابط عمومی رادیو جوان برنامه پلاسما دوشنبه یکم مهرماه دربخش فناوری با دکتر سید مهدی تشکری رئیس پژوهشکده سیستم های هوشمند حمل ونقل دانشگاه امیر کبیر درمورد سیستم طرح ملی ای تی اس گفت وگو می کند.در بخش جرقه درمورد داستان ابداع کرم های روباتیکی که تومور ها ی مغز را می بلعند دربخش وبگردی درباره معرفی جدید ترین روش لاغری ودر بخش ذره بین درمورد این که شما تا چه حد بیماری میگرن را می شناسید، گفت وگو می شود. 
برنام?"پلاسما" کاری از گروه جوان و دانش است که به سردبیری پانته‌آ پاچنگی به تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده وگویندگی پروین کرمی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 به روی آنتن رادیو جوان می‌رود.