3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

3DAYE JAVAN

اخبار و اطلاعات شبکه جوان

خانه ام همین جاست

خدا به موقع به من تلنگر زد و به من فهماند که هر چه که باشم باز هم هیچ نیستم

حمید حامی : کنسرت گذاشتن در این روزگار نیازمند یک سری رابطه های خاص است که من این رابطه ها را ندارم.

خدا به موقع به من تلنگر زد و به من فهماند که هر چه که باشم باز هم هیچ نیستم
 
حمید حامی : کنسرت گذاشتن در این روزگار نیازمند یک سری رابطه های خاص است که من این رابطه ها را ندارم.
حمید حامی از خوانندگان کشورمان روز جمعه 25 بهمن ماه مهمان برنامه "خانه ام همین جاست" بود.
وی ابتدا در خصوص آلبوم جدیدش گفت: این آلبوم که "یک لحظه عاشق شو" نام دارد قرار است طی روزهای آینده منتشر شود. قرار بود 23 بهمن منتشر شود که بدلیل ترافیک انتشار آلبوم که در این روزها وجود دارد ترجیح دادم کمی انتشار این آلبوم را به تعویق بیندازم. من شاید بر خلاف برخی از مصاحبه های آتشینم سعی می کنم همواره با سایر همکارانم دوست باشم و حتی در دشمنی هم رویه جدید و محترمانه ای را در پیش بگیرم. من همیشه تابع حق و قانون هستم. اما اصل ماجرا این است که قرار بود آلبوم یکی دیگر از دوستان خوب خواننده هم در همین روزها منتشر شود. من حس کردم اگر هر دوی ما در این زمان آلبوم را منتشر کنیم شاید به نوعی به کار یکدیگر ضربه زده ایم. برای همین هم ترجیح دادم ابتدا آلبوم او بیرون بیاید ، سپس من با خیالی آسوده تر و فراغ بال به انتشار آلبوم خود دست بزنم. حمید حامی ضمن بیان اینکه حساسیت خاصی نسبت به کارهایش دارد گفت: این روزهای منتهی به پایان سال و آغاز سال جدید همیشه فعالیت بچه های موسیقی برای انتشار آلبومشان بیشتر از هر زمان دیگری می شود.  از طرفی هم من این روزها مشاهده می کنم که بسیاری از خواننده ها مدیربرنامه خود را برای هماهنگ کردن کارهای جزئی به  شرکت ها می فرستند. اما من خودم بالای سر همه کارهایم هستم. مثلاً تا پاسی از شب در چایخانه می مانم و روی پوستری که قرار است از آلبوم من منتشر شود نظارت دقیق دارم و تا خیالم راحت نشود از آنجا بیرون نمی روم. حتی گرافیک آلبوم "یک لحظه عاشق شو" از خودم هست و دوستان گرافیستم فقط مجری طرحی هستند که من برای گرافیک آلبوم داده ام. در زمینه آهنگ ها هم ساعت ها و ماه ها روی آهنگ ها وقت می گذارم تا سعی کنم همیشه کارهای خوبی را به مخاطبانم اهدا کنم. وی با بیان اینکه اصلاً اهل تعارف نیست گفت: خیلی ها می گویند چرا من کم کنسرت می دهم. خب باید بگویم که کنسرت گذاشتن در این روزگار نیازمند یک سری رابطه های خاص است که من این رابطه ها را ندارم. از طرف دیگر آلبومم هم دیر مجوز گرفت و مزید بر علت شد. البته خودم هم نسبت به کارم وسواس دارم و همین وسواس ها شاید باعث آن شده باشد که حضور من کم به چشم بیاید. این روزها که درگیر انتشار این آلبوم هستم وقتم تماماً به این قضیه اختصاص پیدا کرده است ؛ تا اینکه آلبوم منتشر شود و من کمی آسوده تر شوم
 حامی در خصوص نحوه گذران تعطیلات آخر هفته اش هم گفت: در دوران بچگی من از عصرهای جمعه خوشم نمی آمد. آن هم بخاطر اینکه فردایش باید به مدرسه می رفتم. البته کار ما به نوعی است که روزهای هفته با هم فرقی ندارد. اما خب تفاوت روزهای جمعه برای من شاید در این باشد که در این روز اقوام و فامیل را بیشتر می بینم. جمعه برای من به هیچ وجه دلگیر نیست و از آنجایی که من در طول 24 ساعت شبانه روز عاشق غروب ها هستم غروب جمعه را هم دوست دارم. وی با بیان اینکه همیشه سعی کرده در زندگی اش بیشتر تاثیرگذار باشد تا تاثیرپذیر گفت: در کار موسیقی ام شاید در ابتدای راه از اساتید به نام و مطرح موسیقی که پیش از من کار می کرده اند تاثیر پذیرفته باشم اما رفته رفته سعی کردم در موسیقی هم با کارهایی که ارائه می دهم تاثیرگذار باشم. من تاثیرگذار ترین فرد زندگی ام را پدرم می دانم. بخاطر اینکه در خرداد ماه سال 74 و وقتی که 19 سالم بود او را از دست دادم و این یکی از  بزرگترین اتفاق زندگی من بود.
حامی الگوهای زندگی خود را چنین برشمرد: من در بحث الگوی زندگیم در میان هنرمندان موسیقی دیده ام که بسیار خانواده دوست هستند و تا آخرین نفس پای زندگی خود می مانند و از این افراد می توانم به استاد مجید انتظامی ، استاد ناصر چشم آذر و زنده یاد بابک بیات اشاره کنم. من هم سعی کرده ام که از این اساتید در زندگی خود الگو بگیرم. وی ادامه داد: من ابتدای کارم که با بابک بیات شروع کردم غروری مرا گرفت و از اینکه داشتم با چنین استادی داشتم کار می کردم بسیار مغرور شده بودم. احساس کردم این غرور دارد من را به بیراهه می کشاند و تصمیم گرفتم که از این غرور فاصله بگیرم و به همه اهالی موسیقی به چشم احترام نگاه کنم. اعتقاد دارم خدا به موقع به من تلنگر زد و به من فهماند که هر چه که باشم باز هم هیچ نیستم. البته من از کودکی بسیار سر به زیر بوده ام و بیشتر هم در خانه و تنها بازی می کردم و برخلاف چهره ام که خیلی ها می گویند مغرورم واقعاً اینگونه نیست. خوشبختانه سعی کردم با همکارانم و حتی دوستان خوب صداوسیما پس  از آشنایی دوستی های عمیقی برقرار کنم و در این راه هم موفق بودم. امروز ایمان دارم هر اتفاقی که می افتد جز به اراده خداوند نیست و خودم را به خدا سپرده ام  تا هر چه او می خواهد برایم رقم  بزند. من تلاش خود را می کنم اما اعتقاد دارم اگر خودم را به خدا بسپرم سرانجام خوشی در انتظار من خواهد بود.
حمید حامی در خصوص کارهای ملی و کارهایی که با تم مذهبی می خواند گفت: من کاری را خوانده ام به اسم "هوای تو" که متعلق بود به آقا علی بن موسی الرضا (ع) البته در روی جلد سی دی این کار به اشتباه به اسم "زائر" منتشر شد. ترانه اش از ترانه سرای خوب کشورمان بابک صحرایی است ، با آهنگسازی خودم و تنظیم پوریا حیدری. من ابتدا این آهنگ را برای کس دیگری ساخته بودم. اما در همان زمان مشکلی برای من پیش آمد و این آهنگ را با این نیت که گره از کار من گشوده شود خواندم و خدا را شکر لطف امام رضا (ع) شامل حامل من شد. انرژی زیادی که من و بابک صحرایی و پوریا حیدری روی این اثر گذاشتیم فکر می کردم باعث ثمرات خوبی در زندگی هر سه ما شد. حتی من پس از بیرون آمدن آن آهنگ از خیلی ها شنیدم که با این آهنگ گریه ها کرده اند و دلشان آرام شده و انگار امام رضا (ع) صدای دل شنونده های این آهنگ را شنیده است. راستش را بخواهی این کار را هیچ کس به من نگفت که بیا و بخوان بلکه به شدت دلی و از روی خواست خودم بود که خواندم. البته در برخی از کارهای ملی میهنی در واقع به پیشنهاد آهنگساز من آن ترانه ها را خوانده ام. چون برای ساخت چنین قطعاتی نیازمند ارکستر بسیار بزرگ است ، ارگانی مثل سازمان صداوسیما می آید بر روی چنین کارهایی سرمایه گذاری می کند و از طریق آنجا یا آهنگسازی که کار را می سازد با من تماس گرفته می شود و من پس از اینکه کار را گوش دادم و خوشم آمد به استودیو می روم و کار را می خوانم. در بسیاری از کارهای ملی میهنی من هم چنین اتفاقی افتاده است و من بیش از ده ها کار ملی میهنی خوانده ام. به نظرم من هر چقدر هم که برای میهنم و کشورم آهنگ بخوانم باز هم کم است و نمی توانم جوابگوی زحمات رشید مردان و دلیر زنانی که در طول تاریخ ایران زمین برای حفظ وجب به وجب این خاک جنگیده اند باشم. به نظر من خواندن ترانه های ملی میهنی هیچ ربطی به مسائل سیاسی ندارد. اعتقاد دارم هر خواننده ای که در این کشور زندگی می کند یک عرقی به کشورش دارد که آهنگ های ملی میهنی را بر اساس عرق به کشورش می خواند.
خانه ام همین جاست عنوان برنامه ای از گروه جوان و اندیشه رادیو جوان است که روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 14 تا 15از این شبکه رادیویی پخش می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد